ΕΔΏ ΚΑΙ ΤΏΡΑ ΌΧΙ ΣΤΟ ΜΟΝΟΠΏΛΙΟ ΤΟΝ ΚΤΕΛ
Κλειστό κλαμπ για 60 χρόνια
Με το νέο καθεστώς το δημόσιο θα σταματήσει να ορίζει τις τιμές αγορανομικά, αλλά θα οριστεί ανώτατο πλαφόν βάσει επιβατοχιλιομέτρων. Επίσης, θα καταργηθεί η εσωτερική επιδότηση των ΚΤΕΛ, βάσει της οποίας μετακυλιόταν μέρος του κόστους των άγονων γραμμών στους επιβάτες των κερδοφόρων δρομολογίων.
Τα ΚΤΕΛ (Κοινά Ταμεία Εισπράξεων Λεωφορείων) λειτουργούν ως κλειστό κλαμπ εδώ και 60 χρόνια και απολαμβάνουν πλήρες μονοπώλιο, χωρίς όμως να λαμβάνουν κρατική επιδότηση.
Σήμερα στα ΚΤΕΛ βρίσκονται περισσότερα από 4000 λεωφορεία, τα περισσότερα εκ των οποίων οδηγούνται από τους ίδιους τους ιδιοκτήτες τους. Ο ετήσιος κύκλος εργασιών της ξεπερνά τα 400 εκατ. ευρώ.
Σύμφωνα με τα στοιχεία των ΚΤΕΛ, εκτελούνται σχεδόν 2000 ενδονομαρχιακά δρομολόγια που έχουν ετήσιο κόστος λειτουργίας άνω των 200 εκατ. ευρώ, θεωρούνται άκρως ζημιογόνα και η «τρύπα» καλύπτεται από το κέρδος των διανομαρχιακών δρομολογίων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου